Konkurrencereglerne på Facebook er ofte svære at huske, især fordi vi bliver bombarberet med konkurrencer, som ikke overholder dem. Ofte er det, fordi folk ikke kender reglerne, men nogle er også ligeglade.
”Men er det ikke lige meget om min konkurrence overholder reglerne, det er der mange andres, der heller ikke gør?” Du kan jo spørge dig selv, om du vil satse på, at hverken Facebook eller Forbrugerombudsmanden opdager det?
Hvis bare én person, som er træt af konkurrencer, der ikke overholder reglerne, anmelder din konkurrence – så står du med håret i postkassen.
Det ville da være ærgerligt (og lidt dumt).
Måske er det i sidste ende slet ikke konsekvenserne fra Facebook eller Forbrugerombudsmanden, som du skal bekymre dig om, men dine følgeres tålmodighed med endnu en ”DEL OG LIKE GIVEAWAY!”.
Hver gang jeg har lavet en konkurrence for enten mig selv eller en kunde, har jeg været nødt til lige at slå op, hvad konkurrencereglerne nu er. Så nu har jeg lavet et huskebillede, som jeg gerne vil dele med dig. Faktisk har jeg lavet det, så du kan downloade og gemme det på din computer.
Hent billedet som PDF lige her.